Про рейтинги в освіті

На моїй роботі таки остаточно запровадили рейтингову систему, і стосується вона тепер усього науково-педагогічного персоналу, тобто і викладачів і концертмейстерів.

Система досить складна – різним видам роботи відповідає певна кількість балів, обсяг робіт множиться на бали і потім все це сумується. Втім, змоделювати свою стратегію на так і важко.

Математичне моделювання показує, що тепер для успішного проходження квесту я повинен кожного місяця організовувати концерт, писати 1-2 наукові статті, і час від часу займатися чимось більш глобальним, як наприклад конкурс, запис CD чи видання збірників.

Певна кількість балів мені звичайно перепаде від участі в звітних і інших планових концертах кафедри, але без того щоб самому собі придумувати заходи – ніяк.

В глобальних масштабах напевно це плюс – Україні швидше відкриватимуться незаслужено забуті українські вокальні переклади та і просто незаслужено забуті музичні твори (ну принаймні поки я не кинув цю затію).

Але є в глобальних масштабах і ризики. По ідеї така система відволікає викладачів від основної їхньої задачі – роботи зі студентами. Крім того, жорсткі часові рамки рано чи пізно надихатимуть багатьох науково-педагогічних працівників якщо не на плагіат, то принаймні компіляції. Очевидно стимулюватиметься і розвиток ринку послуг із написання статей на замовлення, а також ринок послуг різноманітних комерційних наукових журналів, зацікавлених друкувати за гроші ну майже абищо.

І, нарешті, у тих вишах, де можливо процвітає корупція (ні, я звичайно вірю, що в Україні таких немає, але раптом….), можна собі лише уявити, яке достойне пера Орвелла відкривається поле для маніпуляцій із зарахуваннями і незарахуваннями рейтингу.

Що прикро – на жаль в рейтингу відсутня позиція, в яку можна було би вписувати доробок у Вікіпедії. Це дуже велике упущення. Адже за великим рахунком – хто читає наукові журнали? Та майже ніхто. Особливо якщо це комерційний журнал на кшталт “молодого вченого”. А хто читає Вікіпедію? Мільйони щомісячно.

Якщо комусь цікаво, як ця система працює, то модель ось тут – Ratings_edu

Advertisements

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

w

З’єднання з %s