10 років у Вікіпедії

Wikipedia-logo24 травня виповнюється 10 років моєї діяльності у Вікіпедії. Саме 24 травня 2006 я зареєструвався у проекті і розпочав довгий шлях, який таки змінив дещо моє життя. За 10 років я зробив більше 90 тисяч редагувань (пруф), започаткував 9135 статей (список) і тепер входжу в топ-10 українських вікіпедистів за відвідуваністю моїх статей (пруф).

Звичайно це відібрало у мене купу часу, який я міг би присвятити написанню 10 симфоній (які, щоправда все одно ніхто б не слухав) або 10 опер (які б ніхто не поставив). Або, можливо я би витратив цей час на здобуття якогось звання, яке би дозволило мені отримувати на 10 копійок більше  державної зарплати. І, звичайно, я би залишився вільним від величезної кількості найрізнобічніших знань, які, як довів пан Еклезіаст ще два тисячоліття тому, примножують смуток.

Зате я здобув дуже цікавий досвід. Найціннішим мабуть є проект “Світова класика українською“, заради старту якого я долучився до створення ГО “Вікімедіа Україна” і певний час входив до правління цієї організації. Зараз “Світова класика” поступово переростає вузькі рамки вікімедійного руху, але перші кроки без фінансової та організаційної допомоги Фонду Вікімедіа навряд чи були можливі.

вікіконцерт
Перший вікіконцерт. Травень, 2013

Звичайно, ціную зустріч з багатьма цікавими людьми, яких я зустрів серед Вікіпедистів. Дякую, вам, друзі, що ви є. І, звичайно, незабутніми залишуться враження від подорожей у часи моєї найбільшої активності у Вікіпедії, коли я відвідав, зокрема, Мілан, Гонконг, Берлін і… довоєнний Луганськ.

Гонконг
З колегою Доктором Багом у Гонконзі

Певний перелам моєї вікітворчості припав на 2013 рік – цього року змінилося керівництво ГО “Вікімедіа Україна” і ставлення до проекту змінилося на прагматичне.

вікіцикл
Кажуть, кожен вікіпедист проходить певний цикл вікі-життя

Євромайдан і подальша війна також спонукала до переоцінки цінностей. Українська вікіпедія втратила протягом 2014 року двох активних учасників проекту – Ігоря Костенка і Олега Ковалишина. Олег запам’ятався як вікіпедист, що не терпів несправедливості, не терпів невігластва, бюрократизму, і свавілля осіб з владними повноваженнями… За що місцеві царьки його дуже не любили. Важко повірити, що його вже немає…

Raider
Вікізустріч 1 березня 2009. Справа наліво – О. Ковалишин (1978-2014), Ю.Пероганич, я і Z-ultimus

Підсумком моєї вікідіяльності стала публікація в журналі “Музика”, єдиному фаховому музичному журналі України. На фотографії видно клавір опери Бортнянського “Сокіл”, це до речі перша і поки що єдина в історії вікімедійного руху музична публікація, і перша і єдина доступна онлайн україномовна оперна публікація.

stattja_tilika_v_zhurn_muzika_2016
Стаття у журналі “Музика”, 2016 №1

І на завершення цього мемуару – мій музичний дарунок Вікіпедії до її 15-річчя.

Залишити відповідь

